Ako som si posedel vo vestibule Okresnej prokuratúry v Prešove

7. augusta 2018, TK, Nezaradené

Ešte na jar som podal na prokuratúru jedno podanie v závažnej veci zaobchádzania  s verejnými financiami a nie práve zákonného konania niektorých verejných činiteľov. Keď že čas beží a naše orgán činné v trestnom konaní konajú tak, že by sa mali premenovať na orgány nečinné v trestnom konaní , rozhodol som sa navštíviť tuto ustanovizeň a informovať sa .  Po “ prešacovaní “ službukonajúcim policajtom som dostal príkaz čakať vo vestibule Okresnej prokuratúry.  Čakanie býva nudné, ale v tomto prípade bolo skôr názornou ukážkou hanby takejto ustanovizne ako je Okresná prokuratúra. Počas môjho čakania prechádzali po chodbe úradníci , prokurátorky a prokurátori.  Doteraz som mal predstavu, že predstavitelia takéhoto úradu jeho vážnosť preukazujú aj formálnym oblečením . Teda ženy nejakým slušným kostýmom, alebo šatami  ktoré  zakrývajú  to, čo by mal vidieť iba niekto v súkromí. Muži tak isto nejaké formálne oblečenie . Aká bola skutočnosť. Panie prokurátorky ( že boli prokurátorky som poznal s ich rozhovoru )  okolo mňa prešli v oblečení, ktoré by bolo odvážne použiť aj na pláži. Jedna iba v šatách pripomínajúcich skôr závoj prehodený ponad jedno plece , pričom nezakrýval ani pol chrbta a jedno plece nezakrývalo nič. Druhá v ostro ružových šatách s výstrihom vpredu aj vzadu siahajúcim  …do nekonečna. A dole nesiahajúcim takmer nikde. A takýchto stvorení ženského pohlavia sa tam premávalo veľa. Ani jedna však v nejakom oblečení pripomínajúcom vážnosť tohto povolania.  U pánov prokurátorov to bolo obdobne.  Nohavice ako práve vybrané z kontajnera a rôzne tričká.  Postrehol som, že zrejme   Angličtina nie je silnou stránkou osadenstva Okresnej prokuratúry v Prešove, lebo niektoré nápisy na tých tričkách po preklade do Slovenčiny by sa dali publikovať až po 22. hodine.  Pobavil ma jeden pán prokurátor vo vyťahanom tričku rifliach , na nohách krikľavo žlté ponožky  a  tradičné sandále. Už iba tá igelitka v ruke chýbala.

Neviem čo by si pomyslel taký cudzinec s iného štátu, kde je kultúra obliekania  na štátnych inštitúciach  povinnosťou zamestnancov samozrejmosťou.  Ale po tomto posedení vo vestibule mi bolo jasné . Ak je takáto úroveň vážnosti tejto inštitúcie prejavovaná obliekaním , tak je aj ich práca zrejme na takej istej úrovni.  Neviem ako bol oblečený pán okresný prokurátor , ale zrejme mu oblečenie jeho zamestnancov pripomínajúce cirkus nevadí.

Nemal by sa ich najvyšší šéf sem tam pozrieť aj na to ako prezentujú túto ustanovizeň  prokurátori a zamestnanci ?  Lebo jediným ktorý bol  oblečený tak ako sa patrí bol ten policajt .