Založ si blog

Ako ma túlavá mačka dostane do vezenia.

  Balím si už zubnú kefku a niečo na čítanie  , aby som v base  nejako márnil čas.  Nič som síce neporušil ale túlavá mačka a istá organizácia so skleslým zajačikom v znaku je inej mienky.

   Bývam na predmestí, v zástavbe rodinných domov. Na jar sa k nám do záhrady zatúlala mačka. Usadila sa v  hospodárskej časti pozemku. Onedlho sa objavili dve mačatá. A teraz na jeseň ďalšie štyri. Čiže teraz je u nás “ ubytovaných “ sedem “ migrantov „.  Mám smolu, priečia sa mi tradičné riešenia tohto problému , to jest umiestnenie týchto živočíchov do zaviazaného vreca a kúpeľ v rieke.   Aj vám sa už určite stalo, že ste si v poštovej schránke našli  žiadosť istej organizácie o príspevok na záchranu zvierat. Či už 2% z daní, alebo  finančný príspevok.  Aj ja som v minulosti podľahol a prispel.  Teda som túto organizáciu oslovil so žiadosťou o pomoc a riešenie problému .  Zrejme som však urobil veľkú chybu. Naivne som si myslel že urobia to , čo v tých letákoch deklarujú.  Ako prvé som dostal poučenie, že ak sa mačka zatúla na váš pozemok, musíte ju dať na svoje náklady sterilizovať. Že oni vám “ dohodia “ veterinára  a ten vám dá aj zľavu.  Teda “ pomoc “ komu ? Vám, mačke či kšeft pre veterinára ?   Vám určite nie . k by ste mali dávať sterilizovať všetky mačky ktoré sa objavia na vašom pozemku , tak  kde by to skončilo.  Mačka si žije svoj život a je jej fuk kde sa usadila. No a veterinár, aj keď za určitú zľavu , ma kšeft. Ale ten hlavný problém a to potomstvo zatúlanej mačky nechali na mňa. Vraj sa mám postarať a inzerovať , či si ich niekto nezoberie. Avšak nenápadnou vetou poznamenali , že ak zaplatím tak sa postarajú  oni.  Súhlasil som teda. Obratom si vypýtali moje osobné údaje ale nič o ďalšom spôsobe riešenia nenapísali. Keď som sa nič nedozvedel ani po niekoľkých dňoch, oslovil som ich znovu a medzi tým som si zisťoval možnosti sám. Zistil som u veterinárov možnosti sterilizácie , ak by som mačku dal sterilizovať . U mestskej polície som zisťoval pravidlá odchytu túlavých mačiek . Vraj mačky a mačatá neodchytávajú, stálo by to mesto veľmi veľa.  Organizácia sa mi ozvala vraj vybavila sterilizáciu u veterinárky vzdialenej viac ako 20 km a mám tam mačku dopraviť. Cenu nenapísali , vraj dá aj zľavu. Mačatá  dajú do hotela pre zvieratá a pobyt mám hradiť ja. A mám si dať inzerát na darovanie potomkov mačky.

Teda zhrnem ich “ pomoc “ . Odchytiť  túlavú mačku, odviesť ju k veterinárke , odviesť mačatá do hotela a platiť za ich pobyt nevedno dokedy. Medzi tým inzerovať darovanie. samozrejme inzerciu platiť. Keď som sa pýtal na viac podrobností, tak vraj bežne sa platí za sterilizáciu mačky 80€ , cenu po zľave mi nepovedali. Moje vlastné informácie od veterinárnych ambulancií 60€ bez zľavy , prípadne po dohode menej.  Takže z ich “ zľavou “ to môže byť to čo inde bez zľavy .  Cenu hotela som sa nedozvedel vôbec.  Takže všetko urobiť a zaplatiť sám. V čo spočíva potom ich pomoc , hlavne tým zvieratám ?    Ich postoj vlastne nabáda použiť ten vyššie opísaný tradičný spôsob riešenia, lebo po neriešení  tohto problému a schopnosti ich reprodukcie   na budúci rok ich bude 50 .

Tak som im napísal, že som rozčarovaný z toho čo ponúkajú a  že vlastne to čo ponúkajú nie je žiadna pomoc.  No a nakoniec som dostal takú nenápadnú vyhrážku . Že  vyhodenie zvieraťa , aj zvereného je trestné. Len sa pýtam čie je to túlavé zviera a jeho potomstvo ?  A kto mi ho zveril ?  Takže moje osobné údaje , aj keď vylákané s prísľubom pomoci majú . Ich pseudo pomoc som neprijal.  Teraz čakám políciu a obvinenie za týranie zvierat.  Ale kto ochráni mňa pred týraním zvieratami ?   Asi len tá basa , tam sa možno nedostanú . 🙁

Matovič dáva príležitosť , Kollar návod ( ako môžu rôzni mafiáni preprať špinavé peniaze a ešte aj zarobiť )

04.12.2021

Naše peniaze nepatria Matovičovi , mal by ich spolu z vládou iba spravovať . On sa však správa ako by boli jeho, vlastne ako by neboli jeho lebo svoje by takto nerozhadzoval. Smola. Vo voľbách volíme strany a nie ministrov. Tak sme sa dožili toho, že naše peniaze spravuje človek bez vzdelania a s podozrením, že jeho duševný stav nemusí byť úplne v súlade s normou. [...]

Aj v čase koronavírusu sa dá dostať kamkoľvek

25.08.2020

Večer som si ľahol spať vo svojej spálni na Slovensku a ráno som sa zobudil ani neviem kde. Možno v Severnej Kórei , možno v Bielorusku , alebo som cestoval v čase späť do 70-tých rokov. Aspoň tak mi pripadala práca nášho Mestského úradu. Som novinár, člen Slovenského syndikátu novinárov. Som už vo veku dôchodcu a tak sa už venujem iba [...]

Ako som si posedel vo vestibule Okresnej prokuratúry v Prešove

07.08.2018

Ešte na jar som podal na prokuratúru jedno podanie v závažnej veci zaobchádzania s verejnými financiami a nie práve zákonného konania niektorých verejných činiteľov. Keď že čas beží a naše orgán činné v trestnom konaní konajú tak, že by sa mali premenovať na orgány nečinné v trestnom konaní , rozhodol som sa navštíviť tuto ustanovizeň a informovať sa . Po [...]

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 57133x
Priemerná čítanosť článkov: 3174x

Autor blogu

Kategórie